zaterdag 3 juni 2017

Het teken van het beest, William Diehl, 1993.

Dit boek is een vertaling van Primal Fear, dat Diehl (1924-2006) schreef in 1993.
Amerikaanse uitgave, 1993.
Het is het eerste van een trilogie; het tweede boek was Show of Evil, 1995, het derde Reign in Hell (1997).
Mijn uitgave
Het eerste deel werd zeer succesvol verfilmd in 1996 als Primal Fear, met Richard Gere als advocaat Martin Vail en Edward Norton als koorknaap annex hoofdverdachte Aaron Stampler. 

De film vond ik destijds geweldig spannend. Het boek viel me tegen.
Dat ligt er ook erg aan, dat ik niet zo van misdaadromans houd.
William Diehl 
Hier de verdachte en zijn advocaat bij elkaar. 
En hier is de koorknaap Aaron, die een onthutsende rol speelt. Toegegeven: het plot is erg goed, en de ontknoping zag ik in de film niet aankomen. Dat kan maar één keer een verrassing zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten