zaterdag 16 januari 2016

Another Silence, Santiago Amigorena, 2011

Dvd
Helaas kan ik weinig over deze film vertellen, omdat ik alleen maar een kwartiertje voor het einde gezien heb. Ik verdwaalde er toevallig in, en was getroffen door de prachtige beelden. Boven een zoutvlakte in Bolivia, vlak bij de grens naar Argentinië. 
Het verhaal is van een politievrouw, wier man en kind vermoord worden.  Ze vindt een drugssmokkelaar die haar wil helpen zich te wreken op de dader. 
Wat ik gezien heb, is de begrafenis van een kind. Zij achtervolgt mannen in een vrachtwagen. In de pakken 'koffie' zit volop wit poeder. Voor onze ogen wordt iemand neergeschoten. De man die zij aanspreekt zit vol bloedspatten. Hij had niet geweten dat er een kind bij was, zegt hij. Zij gaat op de grond liggen en huilt verschrikkelijk. Einde film.

Ja, brokstukken. En ja, ik ben nieuwsgierig. Ik moet maar goed kijken of deze film nog eens op de Nederlandse televisie vertoond wordt. Of wellicht per dvd te bekijken is. 


 

Santiago Amigorena
Trailer











Geen opmerkingen:

Een reactie posten