zondag 27 september 2015

De hemel op aarde, Pieter Kuipers, 2013.

De mooie, maar doodzieke  Moniek Verheije kust de dertienjarige diep gelovige Bart Geraedts, hier op de poster van deze film. Het wordt een drama-film genoemd, maar ik moest er af en toe hard om lachen.
Huub Stapel is de pastoor, Oom Sef 
Zo ga je er uitzien na een auto-ongeval; Jeroen van Koningsbrugge, als vader Wiel 
Onze kleine heilige - soms echt overtuigend neergezet voor mij, met mijn katholieke jeugd - doet alles voor de ongelovige Moniek. Hij draait zelfs op voor de diefstalletjes van haar stoute broertje. 
Barts ouders in de kerk; Gertie wordt gespeeld door Lies Visschedijk, die we al kenden van Gooise Vrouwen. 
De hele crew.
Trailer
De muziek bij deze film is van Rowwen Hèze. 
De film kreeg van VPRO-cinema slechts 2 sterretjes. Ik was moe, had een dag lang veel gepraat, en had behoefte aan niet diepgravende ontspanning. Die vond ik wel in deze film. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten