donderdag 1 mei 2014

Mama Tandoori, Ernest van der Kwast, 2010.

 
Boekomslag 
Promo boek 
Ik was getroffen door deze uitzending van het boekenprogramma van Wim Brands: Ernest van der Kwast, over zijn boek Mama Tandoori, 2010. Hij schreef het over zijn eigen moeder, een Indiase met een grote liefde voor alles wat gratis is. Ik nam me gelijk voor het boek aan te schaffen. Het is er niet van gekomen, althans: ik kocht het wel, maar deed het iemand cadeau. Ik was overtuigd dat ik een superleuk geschenk had uitgekozen, en dat gevoel baseerde ik op bovengenoemde uitzending.
Nu, na vier jaar, heb ik het boek eindelijk ook zelf gelezen, en eerlijk gezegd was het een teleurstelling. Van der Kwast kon veel leuker vertellen over zijn  moeder dan over haar schrijven. Het is mij een beetje al te gek gemaakt, met de stapels videorecorders in de huiskamer van huize van der Kwast, een met de deegroller om zich heen meppende moeder, en meer van dergelijke overdrijvingen. Het zal allemaal wat subtieler geweest zijn, en ik vermoed daardoor des te pijnlijker.
Inmiddels heeft het boek een soort zegetocht gemaakt, en is er ook een theaterstuk van gemaakt. Zo gaat dat met populaire boeken. 

Promo theaterstuk van het boek dat een bestseller geworden is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten