zondag 20 april 2014

The adventures of Tintin - Steven Spielberg, 2011.

Hoes
Zaterdagavond, nog wel de zaterdag voor Pasen... Deze keer een avondje niksen met een film zonder drama. De avonturen van Kuifje, gefilmd door Steven Spielberg, uit 2011, bood dat vermaak.
Ik ben zelf nooit zo'n Kuifje-lezer geweest, al kwamen de albums van Hergé ook vroeger in ons ouderlijk thuis. Mijn eigen kinderen lazen hem ook, hele stapels hadden we.
Al was ik nooit een stripboekenlezer, ik houd wel van Spielberg. Alles lijkt echt, de scenes volgen elkaar in flitsend tempo op. Ja, leuk. En ach, een ontspannen avondje zonder drama mag ook wel eens....
Voor deze film werd een script geschreven naar drie boeken van Hergé (pseudoniem van Georges Remi, een Belg, 1907-1983). Het zijn: Het geheim van de Eenhoorn, De krab met de gulden scharen, en De schat van Scharlaken Rackham.
Spielberg zelf zei, dat de film 85% animatie was, en 15% actie. 
Jamie Bell, model voor Kuifje (Tintin)
Andy Serkis, model voor kapitein Haddock
Serkis hier in nog een heel andere disguise
En wat een verrassing was het, om hem ook zó te zien: als de door mij geliefde (!) Smeagol. 
Wow! 
Vooral die ogen.. 
Maar hier weer terug naar de duizend bommen en granaten.
De slimme Bobbie, of Snowwhite.
Lachen met Jansen en Jansen (The Thompsons).
Haddock hier weer in de film; ook hij, net als alle anderen, met een aangepaste neus. ;-)
Een deel van het avontuur speelde zich af in de woestijn.
Maar natuurlijk vooral op zee.
Met natuurlijk een echte schat. Al dat goud in het ruim van De Eenhoorn hier teruggebracht tot een schamel gesloten kistje, Voor mijn kleinkinderen had ik graag hier die zee van glimmertjes laten zien. Sorry, struikrovertjes van me, niet te vinden op het internet.... ;-)

Trailer 
 
 
Hier de getekende held; de jongens-reporter.
Spielberg streefde er met zijn film naar, een jeugdversie te maken van Indiana Jones. Ik geloof wel dat dat gelukt is, al ben ik geen kenner van het avonturengenre. Ik weet wel, dat ik me vermaakt heb, vooral omdat er tal van leuke grappen in zitten. Het lijkt me vooral voor jongens een leuke film, al vond ik het hier en daar best gewelddadig.
Lachen, als Bianca Castifiore alles van glas aan splinters zingt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten